ترس های عجیب

ساخت وبلاگ

ترس های عجیب

همگی ما احتمالا از برخی ترسها و حالات استرس زای بی جهت و جزئی رنج می بریم، اما باید بدانیم که کیفیت زندگی برخی از مردم به خاطر ترسشان به طور بالقوه ای پایین می آید. این فهرست به ۱۰ نوع ترس کاملا عجیب و غیرعادی که گاهی اوقات مردم بطور ناخودآگاه به آن دچار میشوند و آنها را می آزارد، اشاره دارد. اگر شما نیز از هرکدام از این ترس های عجیب رنج می برید، حتما حالت ترستان را با یک روانشناس در میان گذاشته و درصدد درمان آن برآیید.

ضمنا این ترسها تنها تعدادی از ترسهای غیرمعمول است که در علم روانشناسی مبحث گسترده ای دارند.

۱ -  ترس از عبور از خیابان یا Agoraphobia

Agyrophobia

همگی ما احتمالا از برخی ترسها و حالات استرس زای بی جهت و جزئی رنج می بریم، اما باید بدانیم که کیفیت زندگی برخی از مردم به خاطر ترسشان به طور بالقوه ای پایین می آید. این فهرست به ۱۰ نوع ترس کاملا عجیب و غیرعادی که گاهی اوقات مردم بطور ناخودآگاه به آن دچار میشوند و آنها را می آزارد، اشاره دارد. اگر شما نیز از هرکدام از این ترس های عجیب رنج می برید، حتما حالت ترستان را با یک روانشناس در میان گذاشته و درصدد درمان آن برآیید.

ضمنا این ترسها تنها تعدادی از ترسهای غیرمعمول است که در علم روانشناسی مبحث گسترده ای دارند.

۲ -  ترس از آشپزی یا Mageirocophobia

Mageirocophobia

این نوع ترس، ترسی عجیب از آشپزی نامیده می شود که از کلمه ای یونانی به معنی شخص ماهر در آشپزی گرفته شده است. اگر فردی تنها زندگی کند این آشفتگی می تواند منجر به غذا خوردن ناسالم شود. افراد رنج برده از این نوع ترس، شدیدا از افراد ماهر در آشپزی می ترسند و احتمالا این ترس و احساس بی کفایتی، ریشه و علت خیلی از آشفتگی هاست.

۳ -  ترس از عروسکها یا Pediophobia

Pediophobia

این نوع ترس، ترسی غیر منطقی از عروسکهاست. نه تنها عروسکهای ترسناک، بلکه همه ی عروسکها.
تنها از منظر گفتاری، این ترس وحشتی است از درک و احساس یک نمایش غلط در ذهن که معمولا از ربات ها و مانکن ها ناشی می شود و به طور حتم خرید آنها را سخت می کند. این نوع ترس نباید با ترس کودکان اشتباه گرفته شود. زیگموند فروید معتقد بود ترس ناشی از عروسکها به زندگی عادی افراد نیز سرایت می کند؛ همچنین ربات شناس ماساهیرو موری، با بیان این مطلب که با بیشتر شدن چیزهای شبیه انسان، جنبه های غیر انسانی آن ظاهر می شود، این نظریه را بسط داد.

۴ -  ترس از گفتگوهای شبانه یا Deipnophobia

Deipnophobia

مسلما بعضی از گفتگوهای شبانه خالی از لطف و زننده هستند ولذا  برخی از مردم، از گپ و گفت پس از شام بسیار وحشت زده هستند. به همین دلیل اغلب از موقعیت های شام خوردن در کنار دیگران اجتناب می کنند. در گذشته رسوم محکمی برای آداب معاشرت با دیگران وجود داشت که در مواجهه با این موقعیت ها بسیار موثر بودند. اما متاسفانه با گذشت زمان این آداب و رسوم فراموش شده اند. در جامعه ی امروزی که آداب و رسوم و تشریفات کنار گذاشته شده، این احتمال وجود دارد که در پشت ضیافت های شبانه، این ترس نسبتا افزایش یابد.

۵ -  ترس از آیینه Eisoptrophobia

Eisoptrophobia

ترس از آیینه در مفهوم وسیع و دقیق به دلیل  رویارویی با دنیای معنوی خودمان در آیینه است. افراد رنج برده از این نوع ترس اگرچه می دانند که ترسشان غیر منطقی است اما نگرانی و تشویش بی موردی را تجربه می کنند. از آنجا که آنها ترسشان اغلب از روی خرافات است با شکستن آیینه که اغلب نماد شومی و بدشانسی است، نگران می شوند. و یا با نگاه کردن به آیینه به جهان ماورای داخل شیشه برده می شوند. برخی نیز هنگام تنهایی در شب از نگاه کردن به آیینه می ترسند به این دلیل که احساس می کنند ممکن است کسی را در پشت خود در آیینه ببینند.

پیشنهاد سازنده : شما می توانید با عضویت در فید (خوراک) پورعلی.نت، شماره بعدی این مطلب را در خوراک خوان خود داشته باشید. همچنین می توانید با اشتراک رایگان در این وبلاگ از طریق ستون سمت چپ، جدیدترین مطالب را روزانه در ایمیل خود مشاهده فرمایید.

۶ -  ترس از شیاطین یا Demonophobia

Demonophobia

این نوع ترس، ترسی عجیب و همیشگی از موجودات غیرعادی شیطانی است. و این در کسانی دیده می شود که وجود این نوع موجودات را باور داشته و تصور می کنند که اینها می توانند آزادانه در تکاپو بوده و و به دیگران صدمه بزنند. کسانی که به این نوع ترس دچارند، پی می برند که ترسشان افراطی و غیرمنطقی است. با این وجود وقتی درباره ی شیاطین بحث می شود ویا وقتی که به تنهایی در کلبه ای تاریک و چوبی قدم می گذارند یا هنگامی که فیلم هایی درباره ی تسلط روح پلید شیطانی تماشا می کنند بی جهت پریشان و دچار استرس می شوند. افراد رنج برده از این ترس اغلب توسط دعاهایی دور گردنشان، صلیبها و انگشترهای عجیب شناخته می شوند.

۷ -  ترس از مادر شوهر یا  PentheraphobiaPentheraphobia

از بین ترسهای این فهرست، این نوع ترس از همه رایج تر است. همانطور که در تیتر مشخص است این، نوعی ترس از مادر زن است. مطمئن هستم اکثر کسانی که ازدواج کرده اند حداقل برای یکبار، از این ترس وحشتناک رنج برده اند. این ترس در جامعه ی غرب رایج تر است جایی که مکررا فیکم ها و سرگرمی هایی در این مورد ساخته می شود. متاسفانه از میان درمانهای موجود برای این نوع بیماری ذهنی، طلاق رایج ترین است. نوعی دیگر از ترس که مرتبط با این نوع است، ترس از نامادری است. مشهورترین فردی که از این موضوع رنج برده، سیندرلا است.

۸ -  ترس از چسبیدن کره بادام زمینی (یا شکلات کشی) به سقف دهان یا Arachibutyrophobia

Arachibutyrophobia

این آشفتگی نوعی ترس به نظر می آید که با نخریدن روغن بادام زمینی و شکلاتهای کشی به راحتی حل می شود اما در مورد کودکی که هر روز مجبور است روغن بادام زمینی و ساندویچ بخورد، می توان دریافت که در زندگی آینده اش ممکن است آسیب های شدیدی ایجاد شود. در اینجا اظهارات کسی است که بنا به گفته ی خود از این موضوع رنج می برد را عرض می نمایم:
هر بار که روغن بادام زمینی می خورم، به شدت عرق کرده و بدنم دچار تشنج می شود. سقف دهانم زبر و خارش دار می شود، در حالی که دیگر نمی توانم با این ترس زندکی کنم. اشتیاق من نسبت به روغن بادام زمینی بایستی سرکوب شود تا مرا دچار حمله ی وحشت آمیز نکند.

۹ -  ترس از نشستن یا Cathisophobia

Cathisophobia

این نوع ترس (گاهی اوقات با “k” نوشته می شود) ترس از نشستن است. این آشفتگی می تواند بوسیله ی مشکل خاص و زننده ی بواسیر ایجاد شود. اما در بسیاری از موارد وخیم، می تواند به علت رفتارهای نادرست فیزیکی مرتبط با نشستن روی یک شئ دردناک یا تیز باشد. گاهی اوقات ترس از نشستن به علت تنبیهاتی در دوران مدرسه بوده یا ممکن است به دلیل وحشتی شبیه نشستن در مقابل انسانهای نخبه یا بانفوذ و با قدرت باشد. علائم این نوع ترس عرق کردن، تنفس سنگین و کوتاه و پریشانی در حین نشستن است.

۱۰ -  ترس از آدمکهای سخنگو یا Automatonophobia

Automatonophobia

حدس می زنم همه ی ما ممکن است دچار این آشفتگی باشیم. از نظر من عمل سخنگویی توسط ماشین یا دستگاه یا حتی انسان شدیدا زننده است. در این عمل، شخصی دستش را در درون عروسک کرده و با آن صحبت می کند.
افراد مبتلا به این نوع ترس احتیاج دارند که در مورد این رفتار جستجو کنند و این یک عکس العمل کاملا صحیح نسبت به یک مفهوم کاملا آزاردهنده است.

ترس...
ما را در سایت ترس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : پارمیدا tars بازدید : 738 تاريخ : يکشنبه 25 تير 1391 ساعت: 3:06